söndag 4 september 2011

Primärvårdsakuten....

Suck och åter suck.... Tänk att eländet tar då aldrig slut. Idag har jag vart på primärvårdsakuten och fått antibiotika som första försök att få bort de. Så va e då det? Jo jag har haft under ett litet tag nu "utslag"/"svullnad" vid bröstet, har trott och hoppats att de bara berott på morfintabletterna men njae har gett upp den tanken för dom har jag inte tagit på bra länge nu så de borde gått ur kroppen. Men igår utvecklades " utslagen" till mer apelsinskals liknade:( vilket ofta är ett tecken på bröstcancer och då framför allt ibc inflammatorisk bröstcancer. Ja jo jag vet man ska inte tro de värsta, inte ta ut nåt i förskott och tänka posetivt. Dock vet ju alla innerst inne oxå att de är lättare sagt än gjort och speciellt efter alla dessa månader av helvete med tumören i handleden så blir man rädd, nojjig och mår skit. Visst de behöver inte va nåt farligt men tänk om:(
Hur som helst va jag ner och visade upp utslagen, fick antibiotika utskrivet som nu ska tas i en vecka och går de inte över tills dess så går dom vidare med det.
Jag hatar numera och vänta och se om de går över, jag e trött på o vänta, trött på att låta tumörer växa sig större, trött på att behöva va som en igel på sjukvården för att överhuvudtaget bli undersökt. Hur ska man orka de när man är "sjuk" ne fy sjutton för sjukvården ibland och ja jo jag vet att vi ändå har bra sjukvård i svergie i jämnförelse med vissa andra länder osv men de e ju som med allt tex när de är vinter och de är svinkallt då gnäller man över de och vill ha sommar och när de är varmt och svettigt ja då gnäller man över värmen liksom, man är väl aldrig riktigt nöjd lr?!
Jaja allt jag menar är bara att sjukvården borde saker och ting mer på allvar.
För övrigt så har jag haft konstant ont i bröstbenet sen igår morse:(
Innan har de onda kommit i perioder men nu sitter smärtan i hela tiden än så länge, hoppas den ger med sig för denna smärtan gör mig trött:(
När jag läste om ibc så stod de att när symtomet apelsinhud upptäcks har cancern oftast redan spridit sig till bröstbensregionen och buken... Hmm ingen lovande läsning direkt, jag hoppas för allt i världen att de inte är de!!! Jag vill leva jag vill njuta av de vackra livet bjuder på för livet är underbart och jag vill ha ett väldigt väldigt VÄLDIGT långt liv med mina älskade små prinsar.

Usch vilket gnällinlägg de blev men skönt att få de ur sig iaf. Postat tradera paket, maken har dammsugit och barnen leker för fulla muggar:)

Nu dags för lite kaffe! See ya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar