fredag 2 september 2011

Ortopedonkologen sahlgrenska...

Sorry mina kära bloggläsare men jag orkade inte blogga igår va dödstrött när kvällen kom.
Jo hur som helst morgonen började med att vi försov oss så tio min innan min mor skulle komma för o va barnvakt så de va stressigt värre men på 25 min vart vi klara och efter ca 15-20 min bråkande med bilen så startade skiten och vi kom äntligen iväg, först till skolan och lämna W sen vidare mot göteborg.
Jag hade med mig L in och väl på plats så ropade en sköterska in mig då stod L och läste 2 böcker varpå sköterskan säger -jamen ta med dig boken. L tar en av böckerna, då säger sköterskan.- ta båda två så du har något att göra. Då började min tankar köra och kroppen slog på högvarv. Vi började gå mot rummet och hon leder in oss på ett rum som ser ut som ett "samtalsrum", då tänkte "shit , nu e de kört, den är elakartad:(. Hjärtat rusade i 380 och jag började må illa av nervositet. Läkaren kommer in och dom börjar med att plocka bort bandaget och kirugtejpen, tvättar rent ochförst efter de börjar läkaren prata om analysen.
Och svaret då? Jo de är ingen elakartad tumör än dock har den en förmåga att ofta komma tillbaka och då bli värre och då vet man inte om den kan bli elak, men jag kommer följas upp regelbundet med mr-röntgen och kontroller, så man får va glad för de "lilla". Jag slapp inte bandaget igår utan dom la om de eftersom de inte läkt tillräckligt, jag har ju ökad blödningsbenägenhet så de tar längre tid för sår att läka.
Har känt att jag inte har nån känsel en bit in i handen och lite ner på handleden, frågade läkaren ang de och hans svar blev - förhoppningsvis får du tillbaka känseln när nyra nervceller bildas. Jaja de kan jag leva utan bara jag får ett långt liv med mina älskade pojkar!<3

När vi kom hem så städades de och på kvällen fick vi besök och efter att dom hade åkt så va jag helt slut, totaldäckade i sängen med lille J.

Får se va dagen idag består av så vi hörs senare;)
Bjuder på en bild på en trött jag igår:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar