lördag 16 juli 2011

Provsvaret och kanske en tumör till....

Nu har ilskan lagt sig men usch va arg och ledsen jag var igår efter att jag hade vart på onkologortoped mottagningen. Dom jädra klantarslerna hade ju lyckats sticka fel såklart:( så de ända dom kunde konstatera var att de sitter en inflammation runt om tumören. Jag tog iaf och visade den nya knölen som jag fått längst fram på handleden som även går upp in i själva handen. Dom misstänker att de eventuellt kan vara ytterliggare en tumör, en spridning. Fick även svaret på varför dom inte bara plockar ut skiten och analyserar sedan, men de gör dom inte pga att dom misstänker att den kan va elakartad:(((. Så nu vet jag inte riktigt vad för sorts tumör de är som jag har, bara att de är en tumör. Hur som helst, jag ska nu få göra ytterliggare en punktion(provtagning) med stöd av ct eller ultraljud så dom säkert ser att dom sticker in i själva tumören. Jag fick även recept på en smärtlindrande salva så de ska bli lättare att sova om nätterna. Så nu käkar jag oxycontin,oxynorm,dinklofenak,1mg's alvedoner,magdroppar,lergigan comp och så den nya salvan som jag inte minns namnet på. Känner mig som ett vandrande apotek och då tar jag ändå inte alla alltid då jag försöker dra ut på de tills att smärtan inte går o stå ut med, hatar nämligen att trycka i wwkroppen massa tabletter. Nog om tumören för nu, idag ska jag knapra lite smärtstillande för att orka hänga med familjen på tivolit som är i stan:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar