onsdag 21 mars 2012

Snorlapp

Trevligt ämne... Eller inte men de va lite komiskt här igår.
De började med att jag hittade en bunt näsdukar i ena kökslådan som vi för länge sedan köpte på ullared men som bara legat i lådan o skrotat. Så jag tänkte jag kunde använda dem nu när näsan rinner som ett jihuu istället för att behöva hämta toapapper hela tiden. Som motiv på dessa näsdukar är en femhundring.Nåväl jag la bunten på bordet och då kom L och frågade:
- mamma va mycke pengar du har.
Då skämtade jag till de med han o sa ja mamma har visst massa pengar nu.
- kan jag få en mamma?
- jarå ta du en.svarade jag
Och oj va stolt han blev,en hel femhundring. Men efter nån minut så förklarade jag att de inte va nån riktig peng . Då frågade han va de va då. Då svarade jag att de är papper som man snyter näsan i.
- jaha då är de en snorlapp. Säger L...
Ni må tro att vi fnissade gott åt de;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar