tisdag 20 mars 2012

En flicka....

Har funderat lite på de här med hur folk ser på saker o ting och hur annorlunda folk ibland ser på saker om man har två barn lr 5-6 lr fler...
Jag visade härom dagen en bild på S där han hade två små rosa tofsar i håret. Allt va ju givetvis på skämt. De hela började med att jag gick in på toan och skulle fixa håret o sätta upp en tofs då kom S in och sa- mamma jag osså ha ofs.. Då skämtade jag till de lite o satte upp två små toffsar och S vart helnöjd o gick o visade pappsen:-) han hade väl på sig toffsarna i tjae 3-4 min max lixom. Men bara för att jag har 5 pojkar och ingen flicka så får man kommentarer som "ja de är väl så hon gör för o få sin flicka" lr " kolla hur desperat hon är som vill ha de till flickigt" ja osv osv... Men de är bullshit. De handlar inte om de överhuvudtaget lixom. De va en kul grej lixom,thats it.
Men jag har kompisar som har en av varje sort och när sonen tex lånar syrrans prinsessklänning för en stund så får dom föräldrarna inte alls samma reaktion, ne för då är de gulligt osv osv... Varför blir de så??
Märkligt. Ja jag har 5 underbara pojkar och jag är fantastiskt stolt över dem. Visst hade de vart kul o få en flicka OCKSÅ. MEN de betyder inte att jag önskar/önskat att nån av mina fem pojkar hellre skulle vart en flicka. Absolut inte, jag skulle inte för nåt i universum ens tänka tanken på att vilja byta dom till en flicka. Jag älskar mina pojkar<3
Så bara för att jag sätter upp en liten tofs i håret på nån av dem så betyder inte de att jag försöker göra om dom till en flicka.

1 kommentar:

  1. Men vad dumt, vem säger sånt?
    Jag har fått höra mycket nu som tex att jag till slut fick en flicka precis som om jag hade varit ledsen om jag fått en tredje pojk....

    SvaraRadera