lördag 17 mars 2012

Onda blickar biter inte

Sjukstuga ab... Jorå så att vi är ännu sjuka. E fortsatte vara däckad i feber bådd tisdagen och onsdagen men på torsdagen va han lite piggare och jag tänkte att de va ju skönt att de är på bättringsvägen, de skulle jag inte tänkt. På fredagen så va hel däckad hela dagen och bara låg i soffan och sov. Så igår kväll kom han och sa att han hade ont i örat. Så beslutet vart att åka ner till jourcentralen med både E och J eftersom J oxå har feber och har ätit lite sämre så va de lika bra att få honom kollad oxå. De visade sig att E hade öroninfektion på bägge sina öron och halsfluss,så inte konstigt att lill skrutten hade ont. J hade öroninfektion på de ena örat,så nu blir de pencelin för båda två. L har oxå vart däckad i feber och i onsdags så fick han flera stycken falsk krupp anfall under fm så jag bestämde att de fick bli en tur ner till vc, väl där hade de tjocknat till rätt ordentligt i stackars L's luftvägar så jag sket fullkomligt i att stå i nån jäkla kö i väntrummet utan promenerade rakt i med honom, haffade första sköterska och såg till o få ett rum direkt. Nu har jag liksom lessnat på att dalta med sjukvårddn och när de kommer till mina barn finns de inga gränser,då får folk blänga o va sura på en och folk få tycka att jag är pinsam,knäpp och ego, de skiter jag faktiskt i. Han hade tungt och andas och behövde hjälp omgående o där med punkt lixom. Nåväl vi fick ett rum omgående och efter en min kom läkarn, strax därefter kom sköterskan med inhalatorn och cortisontabletter(betapred). Inhalerandet gav ingen vidare effekt men efter att cortisonen fått börja värka så vart de lite bättre. L och S har fortfarande feber så eventuellt blir de en sväng till jourcentralen med dom idag, dom säger förvisso inte att har ont nånstans men med tanke på att E hade halsfluss så kan de nog va lika bra att få de kollat. Maken trillade ju oxå dit i onsdags med feber,värk och matthet. Så då va de bara till slut jag kvar men eftersom dagarna gick och jag inte kände nåt direkt så tänkte jag va skönt jag kanske slipper men som sagt sånt ska man aldrig tänka för igår kväll kom feber som en käftsmäll och en bedrövlig hosta och huvudvärk. Så då har skiten gått igenom hela familjen nu håller vi tummarna för att de inte kommer gå runt i flera omgångar... Idag är de för öveigt lördag och de som e tillräckligt pigga ska få köpa lördagsgodis iaf. Annars blir de nog en slödag i sängen med ungarna framför någon bra film. Kanske alvin och gänget,den är ju bara för söt:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar