tisdag 13 mars 2012

En vaken natt..

Som jag nämde så fick ju S feber igår och de med full styrka,igår kväll hade han 40,5 grader, och givetvis har förkylningen han har satt sig på luftvägarna vilket gör att de täpper till ordentligt på vår lilla plutt då han har nåt som heter cricoid stenosis vilket innebbär att han har en förträngning under stämbandet vilket gör att de redan är tätt som de är men när han då får en förkylning lr virus som sätter sig på luftvägarna så täpper de till ordetnligt. Och inatt va de riktigt tätt så de vart att ge honom luftrörsvidgande medicin och alvedon sen vart de till o va vaken för att ha koll på honom, vill verkligen inte ha en repris från förra året när de täppte till ordentligt jättefort och de blev ambulans in till akuten i ilfart. Så de lär nog bli vaken natt inatt igen och eventuellt oxå sitta upprätt med han i soffan,allt för att underlätta andningen. Men jag är mer än gärna vaken dygnet runt året om , bara mina barn mår bra och har de bra. Dom är mitt allt<3
Men jag håller alla tummar för att de inte blir värre för S och går över snabbt.
Även L har fått feber så de är rena sjukstugan här hemna. Men vädret är superfint ute idag så de gör ju en på bra humör iaf:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar