torsdag 17 november 2011

Julklappar och lite ditt o datt

Hur går de med erat julshoppande? Har ni handlat klart klapparna lr brukar ni va ute i sista minuten?
Vi har brukat vara ute ganska sent men har med åren lärt oss och med f em barn så gäller de att va ute i god tid och att lägga undan pengar varje månad för julklappar annars blir de en väldigt stor post i nov/dec men man lär sig med åren och vi är i princip klara.:) jag har ju funderat på om vi skulle köpa leksaksjulkalendrar lr bara köra på chokladkalendrar men har nu bestämt mig för att göra egna små leksakskalendrar och sen även såklart ha chokladkalendrar:) tror de blir de bästa då vet man att de inte är massa små plastskit leksaker som går sönder efter 3 min. Så,så får de bli:)
L va gullig här om dagen när vi satt o åt middag:
- mamma jag ska bli tomte när jag blir stor!
- jaså va kul:)
- ja och då kommer jag bara säga ho ho ho hela tiden.
Haha lilla gullunge:)

Igår vart vi lite produktiva, fick rensat i våra garderober i sovrummet och vi fick rensat hela garaget, inte illa:)
Men fasen va mycke skit man har och samlar på alltså:p
Men nu va jag hård med mig själv o slängde väldigt mycke som jag kanske skulle velat behållt men va fasen liksom jag har inte saknat de, jag har inte ens tänk elker kommit ihåg att jag haft de så varför spara på de då egentligen?! Ne så de känns rätt:)
Idag tänkte jag ta och baka med barnen och fortsätta göra lite nytta sen tänkte jag försöka hinba med och pyssla lite med barnen med men vi får se va som hinns med. Ska nog fråga maken om han är sugen på att se en av twilight filmerna ikväll,blev sugen på o se mer twilight efter bion:) annars är de ju idol på tvn ikväll men har änna gett upp de, jag gillar inte stilen på de längre,gillar inte nya programledaren och digfar inte nån av dem som är kvar förutom robin då så heja robin. Och sen för o inte tala om alexander bard usch o fy, han är bara en sliskig gammal äckelgubbe:( ne och de är inte alls samma stämmning i juryn sen alexander kom dit så ne att titta på idol är inget som lockar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar