torsdag 5 november 2009

yey,vilken dag. Klockan ringde som vanligt klockan 05.00."snark". Men L va redan uppe o lekte han. Sen va de dags för välling till E,gröt till S, mackor till W,L och E oså välling till S efter gröten. Sen va de dags att packa väskan för idag bar de av till gbg.W och E skulle testas på kogulation. Hur som helst vi kokade vatten,hällde upp kallvatten,ner me blöjor,ner me S välling,ner me E o L välling,ner me 3 flaskor till S och varsin till E och L. Sen på me alla ytterkläderna och barnen hade som vanligt racertävling ut till bilen. Väl vid bilen konstaterar vi ju att vi möblerat om platserna i bilen så jag sitter fram igen så jag kunde inte mata S i bilen me välling som jag brukar. Så de blev till att mata S och sen åka. Men innan vi åkte bad jag P packa in vagnen,de gjorde han. Nöjda o glada över att vara iväg i tid bar de av. Vi va i gbg vid 09.45 ,vi skulle va på plats 10.00. Vi parkerade,P gick och betalade parkeringen,bad honom sedan att ta fram vagnen så vi kunde sätta E och L i vagnen. Då tittar P på mig som ett frågetecken. Jag säger frågande -du tog väl me dig vagnen?? -ja jo S vagn ja. Säger P -VAA?utbrister jag. - ja men jag trodde ju du mena S vagn så han kunde sova i vagnen.sa P oskyldigt. Jag tog en djup suck och frågade hur fan vi löser detta nu då? Hur som ut me ungarna ur bilen, P bar S i bilbarnstolen och tog E i handen,jag tog W och L. Ut me hela skaran i kylan. Till min förvåning ser jag att vi glömt mössor till W o L. Fast då säger W att pappa sagt till dom att dom minsann inte behövde mössor idag. Jag tittar surt på P o säger - i minusgrader??? Han svarar me - jag tyckte inte de kändes som de va så kallt. Vi vandrade huttrande ner till informationsskylten för att kolla vart vi skulle gå,där gör jag nästa konstanterande att P inte satt på S ngn filt. P sprang tillbaka till bilen o hämtade filten. Vi fortsatte upp för backen dit vi trodde vi skulle men väl uppe på backen ser vi att de fel. Så ner för backen igen sen in på vägen bruna stråket.vi gick där i en evighet kändes de som iaf.Men inte en skymt av dit vi skulle. Vi gav nu upp efter att ha gått i 25 min o letat. In i närmaste byggnad för att värma oss,där väntade jag o barnen medans P gick för att hämta bilen. Medans vi väntade ringde telefonen. De va kogulations sköterskan som undra vart vi höll hus.Jag förklarade att vi hade problem att hitta o att vi var vi bruna stråket. Ja men då är de det glashuset man ser,vit byggnad me massa glasfönster och sen är de femte våningen ni ska till.sa rösten i telefon. Jag svarade me ett okej vi ska försöka hitta. Sen la vi på. Nu äntligen kom våran bil rullandes. In me alla barnen i bilen igen. Jag slängde en snabb blick omkring oss men inget glashus i sikte. Vi började köra vidare o tittade runt,precis när vi bägge konstaterade att vi kommer inte hitta och att de va lika bra att åka hem så såg vi platsen,vita stråket 12."pust" äntligen tänkte både jag o P. Så ut me barnen igen o in i huset. Vi tog hissen upp till femte våningen precis som hon sa i telefon. Väl uppe på femte våningen får vi nästa besvikelse. De e rena byggarbetsplatsen där o inte en enda avdelning. P ringer till koagulation. Där kläcker dom nu ur sig att de inte alls är vita stråket vi ska till,ne för dom har flyttat till bruna stråket. "suck o stön" de vore ju änna bra om man skickar ut rätt adress till sina patienter då änna. P fick vägen beskriven. Så ner me hissen igen oså fortsätta vandra me tre barn som va trötta i bendn. Enligt va sköterskan hade sagt så skulle man kunna gå till dom inomhus genom de huset vi va i. Så vi virrade omkring i huset tills vi till slut gick o fråg en recepsion som vi hittade. Där säger dom att man ska gå ut o gå en bit åt höger sen ska man se en vit stor nybyggd byggnad. - jahapp,bara att gå uidare. Ut i kylan igen,gå,gå,gå o till sist när vi nästan är tillbaka där vi parkerade allra först då ser vi äntligen en nybyggd vit byggnad me mkt glas. Så in i värmen igen o snabbt fram till hissen,men som om vi inte va nog sena så kommer de ingen hiss där vi tryckt men en snäll farbror erbjuder oss att åka i hans hiss. Så in me tre gående barn,en i bilbarnstolen oså jag o P då,så 7 pers i världens minsta hiss. ¤pling¤ nu va vi äntligen framme. Bara sådär 1 timme sen.o vi som va så nöjda över att va i tid,hmm tjii fick vi. Hur som helst sen flöt de på me provtagningar även om E inte va så värst förtjust i de. Vid 12.35 va vi äntligen klara. Vi gick till bilen o åkte o köpte varsin subway macka till P och mig.sen åkte vi och köpte mcd till barnen. Sen bar de av till mölndalh,där skulle jag till ögonmottagningen. Tog me mig W in medans dom andra väntade i bilen. Vi hinner precis sätta oss ner när W säger -mamma nu orkar jag inte vänta mer.. Som förstående moder säger jag de dröjer nog inte så länge till. Som tur va så gick de fort.och vid 17.00 va vi äntligen hemma. Då va de dags fôr damsugning o sen duschen. Kvällen avslutades me lite sing star spelande...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar