onsdag 14 december 2011

Gnällvarning

Ja gårdagen fortsatte i en dålig dag, lille J blev sämre och vi tog beslutet att han behövde träffa läkare så maken fick åka till jourcentralen istället och jag tog med mig resten av gänget till skolan och W's julspel. Eller ja så kallade julspel. Barnen va superduktiga och jättefina men så särskilt mycke jul över de va de ju inte:/ en enda julsång merry cristmas. Men de hela var över på 5 min sen va de ett kort bildspel på 2-3 min.
Som sagt de barnen sjöng va jättefint och dom va superduktiga men jag tycker ju att fröknarna kunde angagerat sig LITE mer så att säga!
Barnen fick ju inte ens gå nåt luciatåg vilket w sett framemot men nää och frökens förklaring till de va att vi föräldrar nog sett luciatåg på nåt sätt ändå. Men va fan liksom oavsett om jag sett hundra luciatåg innan så vill jag väl ändå självklart se de me just mitt barn och just var och en av mina barn, de e ju jättefina minnen liksom. Men sen när vi kommit hem så berättade W att dom inte skulle få äta julbuffen i skolan idag för näe istället ska dom gå ut i skogen o äta pannkakor... Eh va fan liksom. De kan dom väl göra vilken annan dag som helst.W va jättebesviken att dom inte skulle få va med på julbuffen. Och som om inte de va tillräckligt så efter att maken suttit halva kvällen på jourcentralen så gick han o frågade hur lång tid de skulle ta för läkaren till och svaret vart 1 timme minst o sjukvårdens en timma kan man lungt gångra med 3. Så han begav sig hem igen och så ska vi åka ner till den privata vc på dagtid istället.
Så ja ne ingen bra dag igår. Ursäkta gnället men skönt o skriva av sig..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar