torsdag 8 december 2011

Full rulle

Ja tiden springer Iväg. Igår skulle jag vart iväg till bvc med J men fick omboka de då jag mådde fullständigt piss i förrgår:( helt väck, världens illamående, ont som tusan i magen. De onda i magen kändes typ som sammandragningar i den ondare varianten så de va inte skönt, o plussa på yrsel på de, så fort jag tittade så snurrade allt i rummet:( maken hade försökt prata med mig men jag hade vart helt väck och sluddrat tydligen så vett de sjutton va de va för nåt. Igår va de mycke bättre men jag valde ändå att omboka bvc ifall de va magsjuka lr nåt på gång. Men har inte känt nåt mer efter de så jag fattar inte va de va överhuvudtaget. Jaja hur som helst, morsan kom på besök igår och jag passade på att slå in lite paket och fixa lite här hemma. På kvällen tog jag och maken och åkte för o handla bland annat lite julmat inför julen lr ja mestadels baksaker för julgodis o så eftersom de mesta av maten inte har hållbart datum ännu ända till jul men fick köpt en hel del. Vi började med willys eftersom man ändå kan spara några kronor på o handla där men jag vägrar köpa mjölk,ris och lite annat där. Mjölken pga att dom inte säljer arlas utan falköpings mejeri vilket inte faller mig riktigt i smaken, ris för att dom e mycke dyrare på ris än va coop är som vi vanligtvis handlar på. Efter willys bar de av till ica för o hämta ut ett paket från ellos och efter de begav vi oss till coop för o köpa mjölk bland annat. Så men nu är kylskåpet påfyllt igen,skönt:)
När vi kom hem fick grabbarna lite kvällsfika,sen fick dom öppna sina julkalendrar och efter de vart de tandborstning o läggdax. När vi fått lagt barnen kröp vi ner i sängen och slog på bonde söker fru på tv4play.
Idag ska jag försöka få städat och kanske baka nåt gott med barnen. L vill ha päronkaka igen som jag bakade här om dagen så kanske får bli en ny sån:) är egentligen sugen på o baka lite bröd och bullar men där säger min handled stopp.
Men nåt gott ska vi nog hitta på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar