torsdag 27 oktober 2011

Överraskad...

Ja igår va de full rulle hela dagen så jag skriver ett stort grattis till min älskade man här på bloggen idag!!! Grattis älskling , love u<3
Dagen igår vart en mysig dag, dagen började me de vanliga sysslorna, maken åkte till jobbet och i samma stund började jag stressa omkring. Började med att beställa blommor,choklad,nalle och vas till blommorna som levererades till makens jobb, en liten överrasking på jobbet iaf måste han ju ha:)
Efter de så for jag ner o handlade maten som vi skulle ha, tacoröra, mumsigt:) köpte öl till maken och sen vart de vidare till farmor gretas och hämta tårtan jag beställt till maken. Konstaterade rätt snabbt att jag inte skulle lyckas ta mig hem med två smockfulla coop kassar och en tårta på bussen , nee så de vart till o ta taxi hem. Efter de så skulle de såklart ringa massa bara för att jag hade bråttom. Trevligt o tjöta i telen men inte när man e som mest stressad kanske, jaja hur som helst de vart till o packa upp varorna och in med tårtan i kylen o även lägga ölen på kylning. Då ringer de ju självklart igen, vart teletjöt i över en timme... Aotsh inte va jag hade tid med men men så vart de. Efter de va de lunchdags för barnen. Fixa lunch o mata barn sen diska bort lunchen snabbt som sjutton. Efter de satte jag igång o städade hela huset plocka,dammsuga,skura osv osv. Efter de vilke barnen måla varsin teckning till pappa så fram med målargrejerna o så målades de sen slog vi in paketen. Då hade tiden sprungit iväg o de va dags o göra iordning middagen som skulke va klar när maken kom hem för att de skulle bli en överraskning, så satte igång med allt skärande,dukade o stekte köttfärs o gjorde ordning gratängen sen swish in i ugnen,diskade bort den disk som blivit,blåste upp ballonger till barnens förtjusning:) när de va klarr så va de bara 10 min innan älsklingen skulle komma hem, fort som tusan in i dushen ut ur dushen på me lite finare kläder o fixa iordning mig, hann precis tills att maken kom:)
Hann till o me ställa fram den kalla ölen juh,haha:p
Äntligen fick man slå ner röven o njuta av god mat. Ja inte bara vi såklart utan gäster o barnen med.
Sen fick älsklingen gå o ta de lugnt i soffan medans jag städade bort disken osv. Satt o tjöta en stund i soffan sen gick jag ut o fixade iordning de sista med tårtan. Tårtan o presenter dukades fram:)
Efter de gick gästerna och vi la barnen för o sova för natten. Sen fick maken massage med olja och efter de hällde jag upp ett varmt bubvelbad åt honom. Sen kröp vi upp i soffan o mös till bonde söker fru på tvn. Ja så summan av kardemumman blir en stressig men otroligt mysig o bra dag. Efter bonde på tvn så däckade vi bägge två direkt efter att vi lagt oss i sängen:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar