fredag 22 januari 2010

Ung mamma som är förbaskat STOLT!!!

Att vara ung förälder är inte alltid lätt. Nu när jag snart är 25 så känner jag mig dock inte som så ung mamma längre men tänker man på att jag är 25 o har fyra barn däremot så anses man ju som ung mamma ändå. Och att vara ung förälder anser jag baea som posetivt man har orken,amn har vilja man kan förstå sina barn bättre i många sitvationer,man kan leva livet sen när man blir 40 istället. Jag menar de här me att leva livet,vadå leva livet??? Att längta efter helgen varje vecka för att kunna gå ut på puben och supa lr vad är leva livet,ahh jo visst resa men de kan man ju faktiskt göra med barn oxå om man bara vill så.Och att skaffa sig karriär osv de kan man göra sen om man vill o sen är min personlig åsikt att lever man för att jobba då har man tusan inget liv. Jag lever för min familj.. Jag lever livet för fullt nu och njuter av varenda sekund tillsammans med min underbara familj. Innan jag fick barn levde jag för helgerna och att få sova länge...Huanamej säger jag bara sicket liv... Ne jag har först börjat leva mitt liv ordenligt när jag fick barn!!!

Sen finns de ju såna där väldigt negativa folk som bara ser de negativt me unga föräldrar och jag blir så irriterad på de. Visst jag säger inte att alla unga föräldrar är lämliga föräldrar men de finns ju minst lika många olämpliga föräldrar i övre åldern oxå eller hur? Jag minns när vi åkte in till akuten en gång me tredje sonen och läkaren säger har ni börjat komma in i föräkdrarollen och så än? Både jag och maken flnade lite och svarade mmmm jooo de är vårat tredje barn. Hon skämdes allt litegranna men hon såg oxå lite sådär jaha ska ni ha ett helt fotbollslag me eller? De är konstigt de där alltså folk tycker de är okej med en och kanske me två men har du tre eller fler ja då får man kommentarer som men stackare,räcker de inte nu,ska ni ha ett helt fotbollslag? Vi brukar svara ja de ska vi,vi börjar me ett så får vi se om vi skaffar ett till sen så lagen kan spela mot varandra,då brukar de bli tyst på personen.
De är ju liksom vår ensak om vi vill ha många barn,jag menar så länge vi kan ta hand om dom så ska väl ingen lägga sig i de. JAg älskar att ha många barn och jag är jäkligt stolt över att vara ung mamma måste jag säga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar