onsdag 13 januari 2010

projekt vinterkläder

hua vilken dag. Tidig morgon såklart. Sen va de lunchdags me fyra tjuriga ungar sen skulle P tillbax till jobbet,han tog me sig L. Jag matade S och sen började projektet ta på alla ungar vinterkläder,vilket typ tar en timme då man gjort klart den ena så har den andra börjat klä av sig kläderna igen men när man sen väl lyckats få på alla kläderna så e de ju självklart någon av dom som behöver kissa,så av me kläderna och in o kissa,på me kläderna igen. Packade sen snabbt väskan me välling blöjor osv.och vid de här laget hade jag behövt duscha. Sen gjorde jag snabbt som sjutton i ordning mig själv. Sen äntligen gick vi . Och jag säger bara de,fy sjutton för att köra barnvagn i tjock snö. E himla glad att vi har våran phil&ted vagn och inte någon såndär bred syskon/tvilling vagn för fan va osmidiga såna är. Den vi har nu e ju en syskonvagn men den är ändå inte större än en enkelvagn:) Men iaf ner till torget kom vi till slut. Jag gick in på vårdcentralen och tog nummerlapp till vaccineringer,gick sedan och mötte upp P vid polishuset där vi hämtade ut våra pass,sen bort till vårdcentralen igen och vaccinera barnen,deras andra dos lr ja för 3 av dom de va S första.och dom va så duktiga så,ingen av dom sa ett knyst när dom fick sprutan. Sen efter de hade vi tid på barnmottagningen.Efter de handla vi på coop sen gick vi till ica o hämtade ut ett paket sen va de dags att åka hem.MEN vi missade bussen me 2 min. Så vi fick stå o vänta me fyra trötta och frusna ungar o vänta på bussen i 30 min. Usch va kallt de va. Till middag blev de pizza sen blir de varsin semla och lite varm oboy till fika ikväll. Barnen fick varsin godispåse oxå för att dom va så duktiga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar