onsdag 20 januari 2010

hur vi får de att funka

Vi får ganska ofta frågan om hur vi får vardagen och förhållandet att fungera med så många barn.De främsta svaret på de är att prioritera saker o ting. Alltså man måste lära sig att inse vad som betyder något och vad som är viktigt. De finns ju tusen olika sitvationer men som exempel om man sitter o matar den ena ungen me välling och så har ngn av de andra ramlat ja då får man ju helt enkelt prioritera ungen som ramlat även fast de innebär att man får avbryta ungen som äter som kanske i sin tur leder till att den inte vill äta mer men de är sånt man får ta i den sitvationen. Sen är de otroligt viktigt att ta hand om sitt förhållande. Glöm aldrig att visa hur mycket du älskar din partner,överraska henne/honom ibland,behåll liksom spänningen i förhållandet även fast man vart ihop länge se till att ta vara på känslan att va kär. De är oxå viktigt att se till att få behålla sitt sexliv...Huanamej så många förhållanden som spricker bara för att sexet inte fungerar. Va öppna prata om de så ni båda vet va ni vill ha,jag menar bara för att jag visste va min man ville ha för 7 år sen när vi blev ihop så behöver ju inte de betyda att han fortfarande gillar samma saker nu. Ne för vi förändras ju och tur är väl de för guu vas tråkigt saker o ting skulle vara annars. Jag ska inte leka terapeuf nu men ta verkligen vara på förhållandet för barnen märker när de är dåligt mellan föräldrarna innan man själv vet om att de är de typ. Sen så andra svar på frågan är att ha tålamod man måste ha tålamod när man har många barn och man måste försöka se de från barnens vinkel ibland me. Jag menar tex om Albin 2 år tar en jättefin porslinsfigur och kastar den i golvet för att de låter roligt men mamma blir jättearg för att hon fått den av sin mormor. Då måsteman gå ner på Albins nivå för hur skulle han kunna veta och förstå att hans mamma fått den av sin mormor och att de betöd mycket,de kan han omöjligt veta allt de ,ahn är ju bara ett barn som älskar att leka och tycker saker o ting låter kul Jag säger såklart inte att ungar ska få gå o göra va dom vill hur som helst men de jag emnar i den här sitvationen är att man har ingen rätt att ställa sig o bli skogsförbannas o gapa o skrika som många gör utan man får ju gå ner på albins nivå och snällt förklara att så får man faktiskt inte göra. Ja åter till frågan de finns många fler trick o knep för att få de o funka men min främsta svar är att prioritera och ta hand om familjen och förhållandet med ens partner:)

Älskar min familj så otroligt mycket!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar