onsdag 8 februari 2012

Märkligt

Igår va jag först på morgonen iväg med J till bvc för läkarkontroll,som gick bra för övrigt. På eftermiddagen så bar de återigen av till bvc med S för 2,5års kontroll. På vägen ner hade de hänt en tågolycka där en person blivit påkörd och avlidit.R.I.P! Vi körde nog förbi då de nog ganska nyligen hänt för ambulansen var fortfarande kvar bland annat, massa blod och himla otäckt. De är inte första gången jag åker förbi en tågolycka när de nyligen hänt:( de va samma sak när de hände med två tjejer som blev påkörda men då va de såpass nyligen så ambulans o räddningstjänst hade inte ens kommit, sen körde vi förbi när de hänt med en kille som hoppat framför tåget på nästan samma ställe en liten bit från bara då körde vi oxå förbj när de nyligen hänt. Mitt första minne är när jag va ganska liten. De va jag och mim pappa o syster som åkte tåget från göteborg och plötsligt hör vi tåget fullkomligt stå på tutan och när vi passerade denna olycksdrabbbade övergång så hör jag hur de knastrar o vibberar till under fötterna. Ja då hade tåget kört över en kvinna:( usch himla äckligt,så hemskt. Jag har en kompis som tog sitt liv framför tåget R.I.P<3... Så många upplevelser med tågolyckor:(
Jag valde att hålla för ögon på lille S ,barn ska inte behöva se sånt enligt mig. Jag undrar så varför dom inte bommar igen den övergången, e finns ju en annan,säkrare några hundra meter bort liksom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar