onsdag 16 december 2009

så mycke kan man hinna på 4 timmar

måste ju berätta om våran underbara fredag. p slutade jobbet och åkte och handlade sen hem,P började göra förrätten som bestod av kyckling och fetaost sallad med honungsdressing.och jag började baka lussebullar sen kom P på att vi inte hade så mycke kyckling som vi trodde hemma så han begav sig iväg och handlade igen. Jag fortsatte me att baka mozartkulor sen började jag göra efterrätten som bestod av kladdkaka:) när P kom hem så började han me huvudrätten som va apelsinkryddad kycklinggryta. Under tiden kladdkakan gräddades slängde jag ihop lite gott bröd att ha till förrätten.sen la vi barnen att sova och diskade och precis i tid när kl slog åtta så va vi klara för att börja vår myskväll. Så pä 4 timmar hann vi göra 3 rätters middag,baka bröd,mozartkulor och lussekatter.Dessutom hann P åka och handla,vi hann lägga barnen och diska.de väl inte så illa att hinna för en 4 barn familj?tycker iaf de va bra gjort.sen började som sagt myskvällen me god mat och idol på tvn.sen när klockan slog 23 va de dags för mig att jobba..men en trevlig fredag blev de iaf!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar